
Bij KNAP! vallen we graag op! Niet voor niets is KNAP! in hoofdletters geschreven, staat er een uitroepteken achter en gebruiken we maar liefst vier verschillende kleuren in ons logo. We krijgen vaak leuke reacties op ons in het oog springende logo. Maar wat is er eigenlijk bijzonder of opvallend aan KNAP! als je eenmaal binnen bent? Vestigingsmanager Mindel vroeg het de leerlingen van KNAP! Vleuten. Haar bevindingen lees je hieronder!
Ik zie humor
Wat vind jij opvallend aan KNAP!? Voordat ik deze vraag aan mijn leerlingen stelde, heb ik nagedacht over wat ik zelf opvallend vind aan KNAP!. Wat mij opviel tijdens mijn eerste week bij KNAP! was hoe humor werd ingezet om de begeleiding een stukje vermakelijker, luchtiger en toegankelijker te maken. Dit kwam vooral naar voren wanneer een leerling even een peptalk nodig had of als een leerling juist de kantjes er vanaf liep. Humor wordt dus op diverse momenten ingezet worden, maar bereikt in deze beide gevallen hetzelfde doel; de leerling voelt zich gezien en gehoord!
Maar genoeg over mij! Want niet alleen vestigingsmanagers vinden dingen opvallend, ook de leerlingen hebben zo hun observaties.
Zij zien kleur en rust
Zo gaf examenleerling Quinty aan dat het haar opviel hoe kleurrijk én rustgevend het is bij KNAP!. School kan vaak zo chaotisch zijn, dus vindt Quinty de rustige omgeving op de vestiging erg fijn. Ook brugklasleerling Mees vindt de inrichting bij KNAP! opvallend. Hij vindt dat de inrichting er heel vrolijk en positief uit ziet. Hierdoor voelt hij zich opgewekt, wat er voor zorgt dat hij gemotiveerd aan de slag gaat met zijn leer- en huiswerk! Daarnaast vindt Mees het fijn dat je kunt uitrusten bij KNAP! en een korte pauze mag nemen als jij die nodig hebt. De kleurrijke banken zien er volgens hem altijd heel uitnodigend uit. Hier zijn leerlingen in hun pauzes dan ook vaak te vinden.
Zij zien orde en structuur
Ayla en Alexandra hadden een hele vergelijkbare opvallende observatie: het valt Ayla op hoe goed we alles op orde hebben en Alexandra vindt het opvallend hoe goed alles georganiseerd is. Ze gaven beide aan dat dit voor duidelijkheid zorgt. Door de structuur die wij bieden weten zij waar ze mee aan de slag kunnen en wat er van ze verwacht wordt. Beide meiden benoemen dan ook specifiek dat ze de begeleiding en begeleiders bij KNAP! erg behulpzaam vinden.
Zij ziet eigenaarschap in ontwikkeling
Toen Lieke bij ons van start ging in de Plan- en leerbegeleiding vond ze de zelfstandigheid die van haar gevraagd werd vrij opvallend. Ze had niet verwacht dat ze direct zelfstandig aan de slag moest. Bijvoorbeeld met plannen: nadat we dit hadden uitgelegd en samen hadden geoefend was het aan haar om de planning bij te houden. We keken elke KNAP!-dag met haar mee, gaven tips en adviezen en hielden het overzicht, maar het was aan haar om ervoor te zorgen dat haar planning up to date bleef. Nu vindt ze deze verantwoordelijkheid erg fijn, het heeft er voor gezorgd dat ze nu zelfstandig en op de juiste manier kan plannen. Hiermee hebben we één van onze belangrijkste doelen en onze visie bereikt: eigenaarschap bij de leerling vergroten!
Of het nou humor, rust, structuur of zelfstandigheid is, één ding staat vast: niet alleen het logo valt op, ook binnen de muren van KNAP! zijn er genoeg opvallendheden!